Pages

29 mars 2011

Love knows no colour

Okej, så här blev det! Både text och utseende har fått godkänt av beställaren så nu vågar jag visa "på riktigt" här. Lite ovant för mig att jobba i svartvitt (och som ni ser blev det inte helt svartvitt heller ;)), men jag gillar resultatet.

Okey, so here's the end result! Both sentiment and looks has been approved by the recipient so now I dare show for "real" here. A bit strange for me to work in black and white (and as you can see it's not all black/white either ;)), but I like the result of it.

Min gamla Dymo kom väl till pass här. Prickarna över Ä är lätt stylade knappar.

My old Dymo came in handy here. The dots over the Ä are slightly modified buttons.

 Första färginslaget, med pyttesmå blommor och en prickig fjäril i grönt.

First colour addition, with tiny little flowers and a green dotted butterfly.

En massa embossing! Trädet i bakgrunden, den söta fotavtrycksknappen och det genomskinliga molnet har alla förstärkts och lyfts fram med embosspulver.

Lots ans lots of embossing! The tree in the background, the cute footprint button and the transparent cloud are all enhanced and highlighted with emboss powder.

 Mer textur här, med embossat namn, embossad OCH glossad ballong. Minihjärtat på miniminitagen är också embossad. Dessutom ljuvligt glitterluddig mage på den sockersöta pingvinen.

Even more texture here, with embossed name, embossed AND glossed balloon. The mini heart on the mini mini tag is also embossed. Furthermore, an adorable glittery-fuzzy belly on the sweet sweet penguin.
Nästa fjäril (beställaren ville ha 3 st) är också grön, för att sticka ut litegrann och synas bättre.

The next butterfly (3 was ordered) is also green, to be more visible.


 Svarta dekorationsstenar, och såklart mer embossat. :) Fattar inte att jag missade ta en närbild på trådhjärtat som är riktigt bulligt och härligt.

Black rhinestones, and of course more of that emboss powder. :) Can't believe I missed making a closeup on the thread heart, wich is wonderfully chubby.


 Hm. Jag gillar visst att embossa  Grundmönstret fick sällskap av embossade hjärtan för mer liv. Den sista - och största - fjärilen landade här. Glitter på vingarna är ett måste! :)

Hm. Seems I like to emboss. The basic pattern here got company from embossed hearts for a more vivid look. The last - and largest - butterfly ended up here. Glittery wings are a must! :) 
 Söta glittriga luddmagen! Ser nästan ut som snö....passande nog för en pingvin?

Cute and cuddly glitter belly! Almost looks like snow...fitting for a penguin maybe?

 Fjärilsnärbild. Här syns glittret på vingarnas kanter tydligt. Stenarna som utgör kroppen är genomskinliga och svagt silverfärgade.

Butterfly picture. Here you can see the glitter on the edges better. The stones that makes the body are transparent and pale silver in colour.

Tusen tack för beställningen!!!

Nu håller jag tummarna för att bokstäverna kommer fram som de ska, hela och rena. Njaa....jag nöjer mig med hela... :D 

2 kommentarer:

  1. KAN INTE MER ÄN BUGA OCH TACKA, ÄR SÅ SJUKT NÖJD THERESE. SKA BLI OTROLIGT KUL ATT FÅ UPP DET PÅ VÄGGEN. SKA BARA FÖRSÖKA FÅ ETT GRUPPFOTO PÅ MINA 3 ÄLSKADE OCH GÖRA EN CANVAS BILD. SEN ÄR ALLT BARA PERFEKT OCH JAG SÅÅÅ NÖJD ....
    VARMA KRAMAR TILL DIG

    SvaraRadera
  2. Åh det var jättefint! Du är superduktig Therese:) Kram Elin A

    SvaraRadera

If you find the time to leave a wee comment I'll adore you forever!! ;) Your comments means the world to me, thank you all for sending a little love my way. :)