Pages

30 maj 2011

Aim for the stars

Det här är ett kort till en 18-årig kille. Inte är det väl fusk att använda sig av ett "förtryckt" kort...? :)
Jag tog ett silverfärgat, stjärnmönstrat kort som bas och lät stjärnorna bli ett genomgående tema för kortet. För att få lite djup i kortet använde jag 3D-kuddar runt kanten av den utskurna cirkeln och fäste ett stjärnmönstat papper med lite glitter där bakom. På det satte jag sifferstickers, och stämplade en halv luftballong. Jag fick embossa med svart för att få den att fästa ordentligt. Sen stämplades och embossades den lilla luftballongen ovanför cirkeln. Ett tredje stjärnpapper användes för själva "ballongen" som stämplats, klippts ut och limmats på kanten. Samma papper användes sen till grattishälsningen (och det pappret fortsätter en liten bit in på baksidan, se nedan), och som avslutning limmade jag dit några rhinestones.

 Tjuvtitt på insidan med uppföljande luftballonger och samma stjärnmönstrade papper som i cirkeln. Första gången jag använde luftballongerna, och jag kan lova att det kommer att bli fler... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you find the time to leave a wee comment I'll adore you forever!! ;) Your comments means the world to me, thank you all for sending a little love my way. :)